تیم تخصصی سایبرتک

یکی از دغدغه های مهم کسب و کارهای آنلاین، نبودن یک تیم متخصص در کنارشون هست، تیمی که بتونه مسیر درستی رو برای توسعه و رشدشون ترسیم کنه. اعتبار ما برامون ارزشمنده، به همین دلیل تمام تلاش خودمون رو برای کسب رضایت مشتریان به کار می گیریم.

 

اطلاعات تماس

سایبرتک

پیش‌بینی سوشال مدیا در سال ۲۰۲۲: سال تولیدکننده‌ها

پیش‌بینی سوشال مدیا

در سال ۲۰۲۱، توییتر کامیونیتی‌هاش رو راه انداخت، خیلی‌ها سرمایه‌ای رو برای تولیدکننده‌ها در نظر گرفتن و تیک‌تاک به وبسایت شماره ۱ در جهان تبدیل شد. این رویدادها در کنار اتفاقات دیگه، ساختاری رو برای اقتصاد تولیدکننده‌ها پایه‌ریزی کردن و آیندهٔ سوشال مدیا رو شکل دادن.

به گفتهٔ SignalFire، بیش از ۵۰ میلیون تولیدکنندهٔ محتوا، اقتصاد تولیدکننده‌ها رو به جلو می‌برن؛ «مجموعه‌ای از بیزینس‌ها که توسط تولیدکنندگان محتوای مستقل، متصدی‌ها و سازندگان کامیونیتی ساخته شدن و نرم‌افزارها و ابزارهای مالی هم به رشد و کسب درآمد این افراد کمک می‌کنن.»

بعد از چندین ماه تعطیلی و پاندمی جهانی، مصرف‌کننده‌ها به‌دنبال هدفی هستن و دنبال تولیدکننده‌هایی می‌گردن که راه گریز معتبری رو براشون فراهم بکنن. این برای مارکترها چندین معنی داره:

  • کامیونیتی‌های نیش و آن‌لاین رشد خواهند کرد
  • وقتی برندها ریچ و اینگیجمنت کمی داشته باشن، محتواهای تولیدشده توسط کاربران، تولیدکنندگان و اینفلوئنسرهای معتبر به یک ضرورت تبدیل خواهند شد
  • کارمندان تولیدکننده و برندهای کارمندان، متمایزکننده خواهند بود

پیش‌بینی سوشال مدیا

کامیونیتی‌های نیش و آن‌لاین رشد خواهند کرد

درحال‌حاضر، رشد جوامع نیش و آن‌لاین رو در سراسر دنیای دیجیتال شاهد هستیم. فقط در فیس‌بوک، ۱/۸ میلیارد گروه ایجادشده توسط کاربر رو داریم و هر کاربر به‌طور میانگین حداقل در ۵ گروه عضوه.

جوامع مربوط به گیم رشد چشمگیری داشتن و به گزارش GWI، علاقه به گیم در نسل زد، به‌طور محسوسی جای علاقه به تلویزیون رو گرفته. گوگل، ۷۰٪ رشد رو در جستجوی «بازی‌های آن‌لاین به‌همراه دوستان» گزارش کرده و Discord میلیون‌ها عضو رو در کانال‌های گیمینگش داره.

این کامیونیتی‌ها اغلب توسط تولیدکنندگان و مدیرانی ساخته می‌شن که تأثیرگذاری زیادی دارن.

من به شخصه عضو ۷ کامیونیتی فیس‌بوک و چندین گروه در کانال‌های دیگه هستم. هر گروه به نیازها و خواسته‌هایی پاسخ می‌ده که از گروه دیگه متفاوته. این گروه‌ها در کل کوچیک هستن ولی به‌شدت روی تصمیمات خرید و انتخاب‌های دیگه تأثیر می‌ذارن.

این برای برندها این معنی رو داره که باید با دیدگاه جدیدی به مخاطب نگاه بکنن و به‌دنبال راه‌هایی برای ساخت جوامع آن‌لاین بگردن و فقط به فالوکردنشون بسنده نکنن.

 پیش‌بینی سوشال مدیا

پیش‌بینی سوشال مدیا

محتواهای تولیدشده توسط کاربران، تولیدکنندگان و اینفلوئنسرهای معتبر به یک ضرورت تبدیل خواهد شد

نسل جوان‌تر، نیازهای ما به فشن، محصولات، سلبریتی‌ها، موسیقی، رسانه و چیزهای دیگه رو شکل می‌ده و به همین‌ خاطر، تمام برندها حتی برندهایی با مخاطبان مسن، باید توجه ویژ‌ه‌ای رو به نسل زد داشته باشن.

به گزارش پی‌آر دیلی، ۱۳ تا ۱۷ ساله‌ها، ۵۶٪ زمان استفاده از رسانه‌شون رو صرف محتواهای تولیدی کاربر می‌کنن و این تفاوت واضحی با نسل‌های دیگه داره.

این به این معنیه که برندهایی که بیش از حد محتوای برند تولید می‌کنن، ریچ و اینگیجمنت کم‌تری خواهند داشت و محتوای تولیدی کاربر، تولیدکننده و اینفلوئنسر معتبر برای بهبود عملکرد ضروری خواهد بود.

منظورم از محتوای اینفلوئنسر معتبر چیه؟ خب اینفلوئنسرهای پیش از پاندمی که در تمام ویدئوها و عکساشون، به‌دقت تصویری لاکچری و تروتمیز رو از خودشون نشون می‌دادن، با انتقادهایی مواجه شدن. «اگه نسل زد الگوی مصرف‌کنندگان جهانیه، پس اون تصویر «صیقلی» که زمانی از اینفلوئنسرها داشتیم، دیگه تأثیرگذاری سابق رو نخواهد داشت و باید بیشتر به‌دنبال تنوع و ابراز وجود در بخش اینفلوئنسرها باشیم.»

درحال‌حاضر، شاهد رشد نانو و میکرواینفلوئنسرها و تولیدکنندگان هستیم چون این افراد فالوورهای نیش و کوچیک‌تر و تصویر و احساسی صادقانه‌تر دارن.

این برای برندها چه معنی داره؟ یعنی باید استراتژی‌هاتون رو تغییر بدید و چنین محتواهایی رو در استراتژی‌هاتون قرار بدید و یا با ضعف عملکرد محتواتون کنار بیاید.

پیش‌بینی سوشال مدیا

کارمندان تولیدکننده و برندهای کارمندان، متمایزکننده خواهند بود

دنیل راث، سردبیر لینکدین، اخیراً مطلبی رو در مورد رشد کارمندان تولیدکننده نوشته و در اون از تعادل بین کارمندی و تولیدکننده‌بودن نوشته. به‌عنوان مارکتر در سوشال مدیا، دوستان و همکارانی رو می‌بینم که همزمان تولیدکننده و کارمند هستن و این کار هم برای کارفرما و هم حرفهٔ خودشون مزایایی رو داره.

برای خیلی از برندها، این ایده که کارمندان بتونن برند شخصی خودشون رو داشته باشن، ایدهٔ عجیب و نگران‌کننده‌ایه ولی به‌نظر من مزایاش به ریسک‌هاش می‌ارزه. دنیل موری اینطور توضیحش می‌ده: «کارمندها یا فکر می‌کنن کارمندیشون به‌خطر میفته و زمان کم‌تری رو می‌تونن صرف کارشون بکنن یا نگران برندشون هستن. ولی با هر پستی که خصوصاً روی لینکدین می‌ذارن، کمپانیشون رو به نمایش می‌ذارن. پس بهتره این رو به‌عنوان راهی برای جذب ایمپرشن رایگان و همچنین ابزاری برای جذب استعدادهای جدید در آینده ببینن.»

بسیاری از استراتژیست‌های ما در Convince and Convert، به‌خاطر برند شخصی که دارن در صنعت شناخته‌شده‌ هستن و این یعنی ما هم به لطف این برندهای شخصی، در بیزینسمون موفق هستیم.

پس این برای برندها چه معنی داره؟ بهتره ابتدا علایق کارمندها رو شناسایی کنیم و ببینیم دوست دارن چه چیزی رو تولید بکنن و بعد برای این کار، ابزارها و فضای لازم رو در اختیارشون بذاریم.

پیش‌بینی سوشال مدیا

آیا برندتون برای سال تولیدکننده‌ها آماده‌ست؟

برندها باید به‌دنبال فرصت‌های ایجاد کامیونیتی و روش‌هایی برای افزایش تولید محتوای خارجی و معتبر بگردن و این قدرت رو به کارمنداشون بدن که در قالب یک کارمند تولیدکننده، نمایندهٔ برند باشن.

این کار رو با یک حساب‌رسی سادهٔ کانال‌های سوشالتون انجام بدید. ترکیب فعلی انواع محتواتون چجوریه؟ چطور می‌تونید محتوای خارجی و معتبر رو افزایش بدید؟

برای دیدن منبع این مقاله، اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقالات بیشتر، اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر