تیم تخصصی سایبرتک

یکی از دغدغه های مهم کسب و کارهای آنلاین، نبودن یک تیم متخصص در کنارشون هست، تیمی که بتونه مسیر درستی رو برای توسعه و رشدشون ترسیم کنه. اعتبار ما برامون ارزشمنده، به همین دلیل تمام تلاش خودمون رو برای کسب رضایت مشتریان به کار می گیریم.

 

اطلاعات تماس

سایبرتک

مدیر بحران چه کاری انجام می‌ده و چطور می‌تونه موفق‌تر عمل بکنه

مدیر بحران

حتماً این ضرب‌المثل رو شنیدید که می‌گه «به چیزهای خوب امیدوار باشید ولی خودتون رو برای بدترین‌ها آماده کنید». علی‌رغم اینکه علاقه‌ای نداریم در بیزینس و زندگیمون به احتمالات بد فکر کنیم، ولی اتفاقات منفی غیرقابل اجتنابن. این مسئله ممکنه خودش رو در قالب یک ایراد محصول که نیاز به حذف داره، یک نقض امنیتی که داده‌های مشتری‌ها رو لو می‌ده یا مشاجره و دعوا در محل کار نشون بده. بلأخره در یک مرحله‌ای، اتفاقات بد رخ خواهد داد.

فکرکردن به این اتفاقات آدم رو ناراحت می‌کنه ولی باید واقع‌گرایانه عمل کنیم؛ چون این امکان رو نداریم که از اتفاقات منفی اجتناب کنیم ولی این توانایی رو داریم که قبل از وقوعشون برنامه‌ریزی و روشون فکر کنیم تا هنگام وقوع، خسارت رو به حداقل برسونیم.

اگه این چیزهایی که گفتیم تأثیری روتون نذاشت و حتی برای حل مشکلات احتمالی هیجان‌زده شدید، احتمالاً شما برای شغل مدیریت بحران مناسبید. در این مقاله، در مورد شغل مدیر بحران بیشتر یاد می‌گیرید و براساس نظرات متخصصین، متوجه می‌شید که چطور می‌تونید یک مدیر بحران عالی بشید.

مدیریت بحران

مدیریت بحران روشیه که سازمان‌ها از طریق اون، از رویدادهایی که ممکنه برای کارکنان، مشتری‌ها و سازمان مضر باشه، جلوگیری می‌کنن، در مقابلشون آماده می‌شن یا بهشون پاسخ می‌دن. این حیطه به ما کمک می‌کنه تا شرایط نامشخصی رو شناسایی کنیم که ممکنه باعث ایجاد خسارت بشه و به کمک اون می‌تونیم تأثیرات این اتفاق رو کاهش بدیم. مدیریت بحران یک جنبهٔ ضروری برای هر بیزینسیه و می‌تونه از هدررفتن میلیون‌ها دلار جلوگیری و اعتبار برند رو حفظ بکنه.

مدیر بحران چه کسیه؟

مدیر بحران

شغل یک مدیر بحران اینه که فعال باشه، تهدیدها رو شناسایی بکنه و پیش از ایجاد بحران طی یک فرایندی اون‌ها رو بررسی بکنه. یک مدیر بحران در تمام مراحل قبل، حین و بعد از بحران خودش رو درگیر می‌کنه.

درسته که تمام افراد حاضر در یک سازمان ممکنه در اجرای یک برنامهٔ مدیریت بحران شرکت بکنن، ولی این مدیر بحرانه که مسئول طراحی این برنامه، اجرای بی‌نقص اون و ارتباط با کارکنان، مشتری‌ها، سهام‌دارها، اعضای هیئت مدیره و عمومه تا این تجربه به اعتبار سازمان آسیبی نرسونه.

وظایف مدیر بحران قبل از بحران
  • شناسایی ریسک‌ها
  • ایجاد سیستم‌های نظارت اولیه
  • طراحی یک برنامهٔ بحران برای به حداقل‌رسوندن ریسک‌ها
وظایف مدیر بحران حین پاسخ‌دهی به یک بحران
  • هدایت تیم مدیریت بحران
  • ارتباط با کارکنان، سهام‌داران و مشتری‌ها
  • صحبت با رسانه برای حفظ اعتبار عمومی مثبت
وظایف مدیر بحران بعد از بحران
  • ادامهٔ هدایت تیم مدیریت بحران
  • بررسی برنامهٔ پاسخ‌دهی، شناسایی اینکه چه جوانبی تأثیرگذار بودن و چه جوانبی ایراد داشتن، و ایجاد تغییرات ضروری براساس اون‌ها

چطور یک مدیر بحران بشیم

بیاید نگاهی به ویژگی‌های شخصیتی یک مدیر بحران عالی بندازیم.

برای اینکه در این زمینه موفق بشید، باید:

  • تحت فشار، آرامشتون رو حفظ کنید
  • بتونید با افراد به‌خوبی ارتباط برقرار کنید
  • راه‌حل‌محور باشید
  • بتونید روشن و واضح فکر و سریع عمل کنید
  • استرس رو کنترل کنید
  • فعال باشید
  • به سلامت سازمان و اعضای تیمتون اهمیت بدید

مهارت تفکر انتقادی به‌اندازهٔ رهبری قوی و مهارت‌های بین‌فردی ضروریه. شما باید بتونید در شرایط سخت، به کارکنان انگیزه بدید که کارشون رو انجام بدن و تا حدی اون‌ها رو آروم نگه دارید که بتونن موثر عمل بکنن.

بخواید یا نخواید، هر بیزینسی در طول فعالیتش، با چالش‌ها، شکست‌ها و بحران‌های واقعی روبرو خواهد شد. شما به‌عنوان یک مدیر بحران مسئول این خواهید بود که به آينده نگاه کنید و این چالش‌ها رو پیش از اینکه به مشکلات بزرگی تبدیل بشن، شناسایی و برنامه‌ای رو طراحی کنید که آسیب‌های این مشکلات رو به حداقل برسونه.

شما می‌تونید بیزینسی رو از فروپاشی ناشی از یک بحران نجات بدید و اون رو به سلامت به مقصد برسونید.

برای دیدن منبع این مقاله، اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقالات بیشتر، اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر