تیم تخصصی سایبرتک

یکی از دغدغه های مهم کسب و کارهای آنلاین، نبودن یک تیم متخصص در کنارشون هست، تیمی که بتونه مسیر درستی رو برای توسعه و رشدشون ترسیم کنه. اعتبار ما برامون ارزشمنده، به همین دلیل تمام تلاش خودمون رو برای کسب رضایت مشتریان به کار می گیریم.

 

اطلاعات تماس

سایبرتک

شناسایی و همکاری با اینفلوئنسر محصولات بی‌توبی

شناسایی و همکاری با اینفلوئنسر

اینفلوئنسر مارکتینگ سال‌هاست که درحال رشده و به‌نظر نمیاد که روند پیشرفتش آهسته بشه.

افراد به کسانی که فالو می‌کنن اعتماد دارن و این قضیه درمورد بخش‌های تجارت الکترونیک و بی‌توبی هم صادقه، البته در بخش‌ بی‌توبی کمی تفاوت وجود داره چون مارکترها و فروشنده‌ها وقتی دارن چیزی رو به بیزینس‌های دیگه می‌فروشن، باید واحدهای بزرگ‌تری رو برای تصمیم‌گیری در نظر داشته باشن.

در بخش بی‌توبی، خرید آنی معنایی نداره (حداقل نه به اونصورتی که در خریدهای فروشگاهی می‌بینیم)، پس اینفلوئنسر مارکتینگ باید به روابط بلندمدت بین اینفلوئنسرها و مشتری‌های هدفشون متکی باشه.

چطور اینفلوئنسر مناسب رو برای فروش محصول بی‌توبی‌تون پیدا و اون‌ها رو به سفیر برندتون تبدیل بکنید؟

مرحلهٔ ۱: لحن مناسب رو پیدا کنید

بسته به ماهیت محصول بی‌توبی‌تون، احتمالاً باید دنبال چند نوع از اینفلوئنسرها باشید، مثلاً:

  • کارمندهای کمپانی هدفتون
  • تبلیغ‌کننده‌های رقباتون (که درحال حاضر فعال یا غیرفعالن)
  • افرادی که در مورد موضوعات مرتبط پست می‌ذارن یا می‌نویسن (و احتمالاً هنوز اطلاعی از راه‌حل ندارن)
  • کمپانی‌هایی که محصولات مشابه می‌فروشن (شرکای احتمالی).

البته که نمی‌تونید از یک لحن مشابه برای همه‌شون استفاده کنید. مثلاً گفتن «سلام، به‌نظر میاد که محصول ما برای شما جالب خواهد بود» برای جلب‌نظر افراد کافی نیست.

روش‌های مختلفی وجود داره که می‌تونید از طریق اون‌ها، پلتفرمتون رو برای انواع مختلف اینفلوئنسرها جذاب نشون بدید:

  • مارکتینگ وابسته (یا پرداخت کمیسیون به اینفلوئنسرتون در ازای هر فروش موفق)
  • اصلاح لینک‌های خراب (ارائهٔ راه‌حلتون در قالب آپدیت مقاله‌ای که حاوی راه‌حل‌های بی‌مصرف یا قدیمیه)
  • دسترسی به ابزارهای رایگان (دعوت از اینفلوئنسرها برای استفاده از ابزارهاتون به‌صورت رایگان).

وقتی ابزارهای مناسبی رو پیدا کردید و خودتون رو جذاب‌تر نشون دادید، قادر خواهید بود که اینفلوئنسرهای بیشتری رو متقاعد به همکاری کنید. از دموهای فروش برای نمایش قدرت محصولتون استفاده کنید.

Walnut ابزار فوق‌العاده‌ایه که می‌تونید به کمک اون، دموهای قابل‌استفادهٔ مجدد و تعاملی بسازید و اون رو برای هر نوع اینفلوئنسری شخصی‌سازی کنید:

شناسایی و همکاری با اینفلوئنسر

شناسایی و همکاری با اینفلوئنسر

مرحلهٔ ۲: روی معیارهای مناسب تمرکز کنید

در بی‌توبی، مارکترها دقیقاً می‌دونن که محصولشون برای چه نوع مخاطبی ساخته شده: از نیش‌ها و حتی ابعاد کمپانی‌هایی اطلاع دارن که محصول موردنظر رو نیاز دارن.

در این نوع هدف‌گیری لیزری، پیداکردن اینفلوئنسر مناسب وابسته به تعداد فالوور یا حجم محتوای تولیدشده توسط اینفلوئنسر نیست. مارکترها باید کاربران سوشال مدیایی رو پیدا بکنن که می‌تونن اون چند نفری رو تحت‌تأثیر قرار بدن که مسئول تصمیم‌گیری در کمپانی هدف هستن.

این کابران سوشال مدیا ممکنه ۱۰ یا ۱۰۰ فالوور داشته باشن یا حتی هر ماه یک‌بار یک پست بذارن اما اگه پیامشون به افراد هدف برسه، اینفلوئنسر درنظر گرفته می‌شن.

نکتهٔ کلیدی، استفاده از ابزار مناسب برای شناسایی این میکرواینفلوئنسرهاست.

Linkedin پلتفرم خوبی برای شروعه. این پلتفرم بهتون نشون می‌ده که چطور می‌تونید به کارمندان کمپانی هدفتون متصل بشید تا بهشون دسترسی پیدا کنید و به افراد مدنظر معرفی بشید:

شناسایی و همکاری با اینفلوئنسر

ابزار مناسب دیگه، Buzzsumo هستش که می‌تونید به کمک اون افرادی رو پیدا کنید که در مورد موضوع موردنظرتون توییت کردن. بسته به ماهیت بیزینس بی‌توبی‌تون، می‌تونید از معیارهای هوشمند این ابزار استفاده کنید و کاربران توییتری رو پیدا کنید که با فالوورهاشون تعامل دارن:

شناسایی و همکاری با اینفلوئنسر

درنهایت، ابزارهای جستجوی بیوی توییتر مثل Followerwonk هم می‌تونن برای پیداکردن افرادی به‌کار برن که در بیوشون، کمپانی هدف شما رو منشن کردن (یعنی احتمالاً کارمند اون کمپانی هستن):

Followerwonk

شناسایی و همکاری با اینفلوئنسر

مرحلهٔ ۳: درمورد تبلیغ‌کننده‌های رقباتون تحقیق کنید

یک روش عالی دیگه برای پیداکردن اینفلوئنسر مناسب، شناسایی افرادیه که رقبای نزدیکتون رو تبلیغ می‌کنن (یا از اون بهتر، رقبای سابق که درحال‌حاضر بیزینسشون رو بستن).

اینجاست که تحقیق در مورد بک‌لینک‌ها به‌کار میاد. SEO SpyGlass ابزار خوبیه که می‌تونید از طریق اون ببینید رقباتون چطور بک‌لینک‌هاشون رو به‌دست میارن و سریع فرصت‌های موجود در خلأ بک‌لینک رو پیدا کنید؛ وبسایت‌هایی که به رقباتون لینک می‌شن نه شما.

SEO SpyGlass

یک تاکتیک مفید دیگه در این مورد، استفاده از مانیتورینگ سوشال مدیاست. این تاکتیک باعث می‌شه که همیشه از تاکتیک‌های مدیریت اینفلوئنسر رقبای فعالتون پیشی بگیرید. Awario یک ابزار عالیه و ویژگی Boolean search اون بهتون اجازه می‌ده که مانیتورینگ‌هاتون رو براساس منابع و اهدافی که دارید، هدف‌گذاری کنید:

Awario

شناسایی و همکاری با اینفلوئنسر

مرحلهٔ ۴: یک استراتژی تماس موثر طراحی کنید

وقتی لحن‌هاتون رو مشخص کردید، اطلاعاتی رو برای تماس جمع‌آوری کنید. اسپردشیتی رو از اینفلوئنسرهایی که مشخص کردید، لحن هدف، جزئیات تماس (شامل اکانت‌های سوشال مدیا) و هر توضیح دیگه‌ای تهیه کنید. راه‌حل‌های WordPress زیادی وجود داره که می‌تونید از طریق اون‌ها، اسناد رو با افراد داخل سازمانتون به اشتراک بذارید.

Hunter روش خوبی برای پیداکردن آدرس‌های ایمیل اینفلوئنسرها و صاحبین وبسایت هدفتونه. این ابزار همچنین ویژگی Email Verifier داره که می‌تونید به کمک اون، اطلاعات تماسی رو که پیدا کردید به تأیید برسونید. این کار باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه و استفاده از آدرس‌های ایمیل معتبر خواهد شد:

Hunter

شناسایی و همکاری با اینفلوئنسر

تأیید ایمیل، اولین قدم شما برای ایجاد یک دیتابیس ایمیل مارکتینگ باکیفیته.

مرحلهٔ ۵: برای ارتباطات ارزش قائل بشید

این حیاتی‌ترین مرحله‌ست: اینفلوئنسر مارکتینگ شما هیچ‌وقت کامل نخواهد شد. شما باید به‌طور مداوم با اینفلوئنسرهایی که بهتون پاسخ دادن (کسانی که قبول کردن باهاتون همکاری بکنن یا حتی یک پاسخ کلی بهتون دادن) ارتباطتون رو حفظ کنید.

به‌طورم مداوم در سوشال مدیا باهاشون صحبت کنید. آپدیت‌های پیشرفت محصولاتتون رو براشون بفرستید. دستاوردها و نقاط عطفتون رو باهاشون به اشتراک بذارید.

لازم نیست که با ایمیل‌ها و پیام‌های سوشال مدیا بمبارانشون کنید؛ فقط آپدیت‌های مهمی رو که ممکنه واقعاً براشون جالب باشه بفرستید.

ایدهٔ خوبیه که برند جدایی رو برای استحکام مجموعهٔ روبه‌رشد اینفلوئنسرهاتون ایجاد کنید. این می‌تونه شامل یک گروه خصوصی فیس‌بوک ساده یا یک وبسایت جامعه‌محور جدید و پیشرفته باشه.

BeRush نمونهٔ خوبی از مورد دومه: SEMRush از این سایت برای ارتباط‌ برقرارکردن با جامعهٔ بین‌المللی اینفلوئنسرهاش استفاده می‌کنه. این سایت شامل سوال و جواب، آپدیت‌های محصولات و نکات مورد نیازیه که اینفلوئنسرهاش می‌تونن به کمک اون‌ها، محصولات رو بهتر به مخاطبینشون معرفی بکنن.

Namify ابزار خوبی برای پیداکردن عنوانی برای پروژه‌های جامعه‌محورتونه. همچنین دیتابیس بزرگی از اسامی بیزینس‌ها رو داره که می‌تونید ازشون ایده بگیرید.

کل کمپانیتون (مارکتینگ، پشتیبانی مشتری، فروش، تیم‌های توسعهٔ محصول) رو حول محور یک هدف مشترک، متحد کنید: ادامهٔ برقراری ارتباط با اینفلوئنسرهاتون. متصل‌کردن سئو و فروش، تنها راهیه که استراتژی تماس بی‌توبی‌تون نتیجه می‌ده.

اینفلوئنسر مناسب رو پیدا کنید و اوج بگیرید!

پیداکردن اینفلوئنسر مناسب برای کمک به فروش محصولات بی‌توبی‌تون، روش فوق‌العاده‌ایه که به کمک اون، می‌تونید جریان فروش مداوم رو حفظ کنید و صرفاً به تمایلات الگوریتم گوگل یا بودجهٔ تبلیغاتتون وابسته نباشید.

این کار همچنین نتیجهٔ بسیار ارزشمندی داره چون می‌تونید از این طریق، این اینفلوئنسرها رو به مدافعین خودتون تبدیل کنید که تا سالیان سال بهتون وفادار بمونن و کمکتون بکنن تا آگاهی برند رو افزایش و محصولتون رو توسعه بدید. موفق باشید!

شناسایی و همکاری با اینفلوئنسر

برای دیدن منبع این مقاله، اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقالات بیشتر، اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر