تیم تخصصی سایبرتک

یکی از دغدغه های مهم کسب و کارهای آنلاین، نبودن یک تیم متخصص در کنارشون هست، تیمی که بتونه مسیر درستی رو برای توسعه و رشدشون ترسیم کنه. اعتبار ما برامون ارزشمنده، به همین دلیل تمام تلاش خودمون رو برای کسب رضایت مشتریان به کار می گیریم.

 

اطلاعات تماس

سایبرتک

جذب بازدیدکننده‌های بیشتر برای وبسایت: از پایه شروع کنید

جذب بازدیدکننده‌های بیشتر

مهم نیست که بیزینستون رو اخیراً راه انداختید یا یک مارکتر کارکشته هستید، شما می‌دونید که اولین قدم در هر استراتژی درون‌گرای موفق، جذب غریبه‌ها برای بازدید از سایتتونه ولی عملی‌کردن این استراتژی می‌تونه کار سختی باشه. شما نگران چیزهای زیادی مثل رسیدن به نتایج نهایی یا همگام‌شدن با آخرین ترندهای مارکتینگ هستید و ممکنه قدم اول رو فراموش کنید.

ولی نباید همچین بخش مهمی از مارکتینگتون رو فراموش کنید. نکتهٔ کلیدی برای در اولویت قراردادن این نکته در استراتژی مارکتینگتون اینه که فکر نکنید تولید ترافیک کار غیرممکنیه. افزایش‌دادن ترافیک و بازدیدکننده‌های وبسایت یک چیز شانسی نیست و روش‌هایی برای انجامش وجود داره. در ادامه، چند مورد از بهترین روش‌ها رو توضیح می‌دیم تا بتونید به کمک اون‌ها، برای وبسایتتون ترافیک تولید کنید.

۱. وبسایتتون رو برای «جستجوکننده‌ها» بهینه‌سازی کنید.

وقتی واژهٔ «سئو» یا «بهینه‌سازی موتور جستجو» رو می‌شنوید، تصور می‌کنید که باید بهینه‌سازی رو برای چه کسی انجام بدید؟ یک راهنمایی می‌کنم: این کار رو برای موتورهای جستجو انجام نمی‌دیم. درواقع، وبسایت‌های عالی برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی نمی‌شن، بلکه برای کسانی بهینه‌سازی می‌شن که از موتورهای جستجو استفاده می‌کنن.

ولی یک خبر خوب براتون دارم: موتورهای جستجو، سایت‌هایی رو کاملاً بهینه‌سازی‌شده درنظر می‌گیرن که برای جستجوکننده‌ها بهینه‌سازی شده باشن. پس با بهینه‌سازی وبسایتتون برای افراد بازدیدکننده، با یک تیر دو نشون می‌زنید و همزمان او رو برای موتورهای جستجو هم بهینه‌سازی می‌کنید.

پس وقتی درمورد ساخت تجربهٔ وبسایتی فکر می‌کنید که بازدیدکننده‌های بیشتری رو به سایتتون جذب خواهد کرد، اول به خود جستجوکننده‌ها فکر کنید. این افراد می‌خوان چه چیزی رو ببینن؟ برای چه موضوعی دنبال کمک می‌گردن؟ چطور می‌تونید بهتر بهشون خدمت کنید؟ اگه وبسایتی رو ایجاد بکنید که برای جستجوکننده‌ها بهینه‌سازی شده باشه، موتورهای جستجو هم به کمکتون خواهند اومد.

۲. محتواهایی رو با استفاده از کلیدواژه‌های مناسب تهیه کنید.

کلیدواژه‌های شما مثل پل عمل می‌کنن. اون‌ها دلیلی هستن که جستجوکننده‌های ناشناس به کمکشون، وبسایتتون رو پیدا می‌کنن. ولی برای اینکه جستجوکننده‌ها از این پل‌ها عبور و در نهایت از سایتتون بازدید بکنن، باید به محتوایی که در پشت این کلیدواژه‌ها نهفته، علاقه نشون بدن.

بهترین راه برای اینکه بدونید این جستجوکننده‌ها دنبال چه چیزی هستن، شناختن شخصیت‌هاتونه؛ چون این جستجوکننده‌هایی که می‌خواید جذبشون کنید، شخصیت‌های شما هستن. کلیدواژه‌ها روی مشکلات و اهداف شخصیت‌هاتون تمرکز دارن و شما باید در مورد این کلیدواژه‌ها محتوا بسازید. چرا؟چون افراد به‌صورت فعال دنبال راه‌حلی برای این مشکلات می‌گردن. اگه شما محتوایی دارید که این مشکلات رو حل می‌کنه، جستجوکننده‌ها اون رو پیدا و از سایتتون دیدن خواهند کرد.

۳. اطمینان حاصل کنید که سایتتون تجربهٔ شناختی منسجمی رو فراهم بکنه.

فرض کنید به‌دنبال وکیلی هستید که حق ثبت اختراعی رو برای جدیدترین اختراعتون بگیره. به گوگل می‌رید و «وکیل حق ثبت اختراع در بوستون» رو در قسمت جستجو تایپ می‌کنید.

قبل از کلیک روی جستجو مکث کنید. تصور می‌کنید که وبسایت‌های این وکلا به چه شکلی خواهد بود؟ تصویری که در ذهن دارید احتمالاً یک سایت شلوغ با رنگ‌های نئونی و فونت‌های مسخره نیست و تصور شما از وبسایت یک وکیل خوب و قابل‌اعتماد، سایتی با رنگ‌های سرد و فونتی تروتمیزه که پیشنهاداتی بهتون ارائه می‌کنه که می‌تونید از طریق اون‌ها، خدمات مختلف رو بررسی کنید.

طبعاً بعد از انجام تحقیقتون، وکیلی که در نهایت استخدام می‌کنید، به احتمال زیاد وبسایتی مشابه با مفهوم شناختی اولیهٔ شما از وبسایت یک وکیل خوب داره.

به این مفهوم، انسجام شناختی می‌گن: وبسایت‌هایی که ترافیک بالایی جذب می‌کنن، تجربه‌ای رو برای بازدیدکننده‌ها فراهم می‌کنن که مشابه با تصور بازدیدکننده‌ها از ظاهر اون وبسایته.

یک روش ساده برای بهبود انسجام شناختی سایتتون، پرسش از شخصیت‌هاتون (معمولاً مشتری‌های فعلی) در این مورده که انتظار دارن چه چیزی رو روی وبسایت‌های مشابه وبسایت شما ببینن. انتظار چه سبک و فرمتی رو دارن؟ چه محتوایی باید جلوی چشم قرار بگیره؟ و اگه وبسایتتون نیازهای اون‌ها رو برآورده نکنه، شاید نیاز باشه که نگاهی به استراتژی‌های دیگهٔ بهینه‌سازی وبسایت بندازید.

۴. درمورد موضوعاتی که نیازمند پاسخ هستن، پست‌های بلاگی رو بنویسید.

فقط صفحات وبسایت نیستن که می‌تونید به کمکشون برای سایتتون جذب ترافیک کنید؛ بلاگتون هم می‌تونه یکی از قدرتمندترین ابزارها برای جذب بازدیدکننده‌ جدید باشه. درست همون‌طوری که باید صفحات وبسایتتون رو در زمینهٔ کلیدواژه‌هایی بهینه‌سازی کنید که شخصیت‌های خریدار جستجوشون می‌کنن، همین کار رو باید برای پست‌های بلاگتون هم انجام بدید. شخصیت‌هاتون بیشتر در مورد چه چیزهایی سوال می‌پرسن؟ با چه مشکلاتی مواجه هستن و در اینترنت براشون دنبال راه‌حل می‌گردن؟ این‌ها باید موضوعات پست‌های بلاگتون باشن.

پست‌های بلاگی رو بنویسین که به شخصیت‌هاتون مرتبط هستن و به سوالاتشون پاسخ بدید تا وقتی شخصیت‌هاتون دنبال این واژه‌ها می‌گردن، سایت شما مقابلشون ظاهر بشه. این کار نه تنها دفعهٔ بعدی که جستجوکننده به‌دنبال کمک می‌گرده وبسایت و بیزینستون رو جلوی چشمش قرار می‌ده، بلکه باعث ایجاد اعتماد در خریداران بالقوه‌تون می‌شه.

جذب بازدیدکننده‌های بیشتر

۵. برای هر کلیدواژهٔ مرتبطتون، پست جدایی رو تهیه کنید.

ردپای کلیدواژه‌ایتون مثل ردپای کربنی می‌مونه، با این تفاوت که روی اینترنته. ردپای کلیدواژه‌تون، کاتالوگی از کلیدواژه‌هاییه که وبسایتتون به‌خاطر اون‌ها، روی موتورهای جستجو رتبه‌بندی می‌شه؛ درواقع یعنی اثری که از خودتون روی اینترنت می‌ذارید. برخلاف ردپای کربنی، داشتن ردپای بزرگی از کلیدواژه، چیز خیلی خوبیه! چرا؟ چون داشتن رپای بزرگی از کلیدواژه، یعنی اینکه وبسایتتون برای کلیدواژه‌های مختلف زیادی رتبه‌بندی شده و هر کدوم از این کلیدواژه‌ها فرصتیه که وبسایتتون می‌تونه به‌خاطرش کشف بشه.

از اونجایی که هر پست بلاگی که می‌نویسید از نظر موتورهای جستجو، برای خودش یک صفحهٔ وبسایت مجزاست، پس هر چقدر بیشتر پست‌های بلاگ باکیفیتی رو در مورد کلیدواژه‌های مرتبط به شخصیت‌هاتون بنویسید، فرصت بیشتری رو برای رتبه‌بندی‌‌شدن برای این کلیدواژه‌ها و ظاهرشدن در صفحات نتایج موتور جستجو خواهید داشت. پست‌های بلاگ باعث رشد ردپای کلیدواژه‌تون می‌شن و از این طریق می‌تونید فرصت‌های بیشتری رو برای یافتن و جذب بازدیدکننده‌های جدید به‌دست بیارید.

۶. به‌طور منظم محتوای بلاگ منتشر کنید.

اگه می‌خواید بازدیدکننده‌هایی رو برای حفظ ترافیک باثبات جذب کنید، صرف بلاگ‌کردن در مورد کلیدواژه‌های مرتبط به شخصیت‌هاتون کافی نیست: باید به طور مداوم بلاگ کنید.

در گزارش ۲۰۱۳ وضعیت مارکتیگ درون‌گرا، متوجه شدیم که بیزینس‌هایی که روزانه بلاگ می‌کنن، با احتمال ۷۰٪ بیشتر از بیزینس‌هایی که ماهی یک‌بار بلاگ می‌کنن، بازگشت سرمایه رو گزارش می‌کنن. معنیش اینه که بلاگ‌کردن به‌صورت منظم، فواید زیادی مثل افزایش بازدید‌کننده‌ها، لیدها و مشتری‌ها رو داره.

بلاگینگ منظم، دلیلی رو به موتورهای جستجو می‌ده که به‌‌صورت منظم وبسایتتون رو چک بکنن و همینطور فرصت بیشتری رو به موتورهای جستجو می‌ده که صفحاتتون رو کشف و فهرست بکنن و اون‌ها رو در اولویت صفحات نتایج موتور جستجو قرار بدن.

۷. با استفاده از محتوای بلاگ، در سوشال مدیا به سوالات مشتری‌های بالقوه پاسخ بدید.

 تا حالا دیدید افرادی روی توییتر یا فیس‌بوک دنبال توصیهٔ دیگران بگردن؟ ممکنه توییتی بکنن و در اون در مورد رستورانی در شهر شما یا برند خمیردندونی برای خرید بپرسن یا شاید کسی سوالی رو در گروه لینکدینی که عضوش هستید بپرسه. شما چنین سوالاتی رو حتماً دیدید ولی آیا بهشون پاسخ دادید؟

اگه کسی چنین سوالاتی رو به‌صورت حضوری از شما بپرسه، چیکار می‌کنید؟ راهتون رو کج می‌کنید و انگار نه انگار که چیزی شنیدید؟ نه، بهشون جواب می‌دید! اطلاعات لازم رو در اختیار اون فرد می‌ذارید و به‌عنوان منبعی براشون عمل می‌کنید.

چنین مفهومی در سوشال مدیا هم کاربردیه: اگه غریبه یا مخاطب بالقوه‌ای دنبال کمک بگرده، از کامنت یا سوالشون گذر نکنید و کمکشون کنید! دنبال فرصت‌هایی بگردید که آموخته‌های صنعتتون می‌تونه به دیگران کمک بکنه. به پست‌ها و سوالات سوشال مدیا پاسخ بدید و قدم رو فراتر بذارید و مقالات یا صفحات وبسایت مرتبط رو هم در پاسختون ارائه کنید. از این طریق، هم به غریبه‌ها و مخاطبین بالقوه کمک کردید و هم بازدیدکنندهٔ جدیدی رو به وبسایتتون جذب کردید. تا زمانی‌که لینک وبسایتتون رو برای دیگران اسپم نکنید و واقعاً به افراد کمک کنید، این یک تاکتیک فوق‌العاده براتون خواهد بود.

۸. کلیدواژه‌های مرتبط رو در سوشال مدیا مانیتور کنید و اگه می‌تونید کمک ارائه بدید.

اگه ندونید غریبه یا مخاطبین بالقوه دنبال چه چیزی هستن، نمی‌تونید محتواتون رو برای کمک به اشتراک بذارید. پس از مانیتورینگ سوشال مدیا استفاده کنید و روی کلیدواژهایی که برای بیزینستون مهم هستن، نظارت داشته باشید تا ببینید چطور می‌تونید به افرادی که از اون‌ها استفاده می‌کنن کمک کنید.

در شبکه‌های سوشال مدیای متنوع به‌دنبال بزرگ‌ترین مشکلاتی که شخصیت‌هاتون باهاشون مواجه می‌شن بگردید. وقتی چنین گفتگوهایی رو دیدید، راهی پیدا کنید و در گفتگوها شرکت کنید (درست مثل سناریوی قبلی که سعی می‌کردید به سوالات پاسخ بدید). با نظارت بر کلیدواژه‌هایی که برای بیزینستون اهمیت دارن، می‌تونید در زمان و مکان مناسب به دیگران کمک کنید.

با دنبال‌کردن این استراتژی‌های ساده، می‌تونید غریبه‌های مناسب (شخصیت‌های خریدار) رو جذب کنید تا از وبسایتتون بازدید بکنن. و وقتی این بازدیدکننده‌ها رو به‌دست آوردید، بعد از مدتی به لید تبدیلشون کنید، پرورششون بدید و به مشتری و درنهایت به مروجین برندتون تبدیلشون کنید. ولی یادتون باشه: همه چیز از داشتن ترافیک مناسب شروع می‌شه.

جذب بازدیدکننده‌های بیشتر

برای دیدن منبع این مقاله، اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقالات بیشتر، اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر