تیم تخصصی سایبرتک

یکی از دغدغه های مهم کسب و کارهای آنلاین، نبودن یک تیم متخصص در کنارشون هست، تیمی که بتونه مسیر درستی رو برای توسعه و رشدشون ترسیم کنه. اعتبار ما برامون ارزشمنده، به همین دلیل تمام تلاش خودمون رو برای کسب رضایت مشتریان به کار می گیریم.

 

اطلاعات تماس

سایبرتک

بهینه‌سازی محتوا براساس تاریخ

بهینه‌سازی محتوا براساس تاریخ

روش‌های زیادی برای جلب‌توجه نسبت به محتواتون وجود داره ولی یکی از تاکتیک‌های کم‌تر استفاده‌شده که می‌تونه بیشترین نتیجه رو برای شما فراهم بکنه، بهینه‌سازی تاریخچه‌ست.

بهینه‌سازی براساس تاریخ، یعنی به‌روزکردن محتوای از پیش منتشرشده و دادن زندگی و عمر جدید به اون. این تاکتیک قدرتمند می‌تونه از تمام کارهایی که تا حالا انجام می‌دادید پیشی بگیره. می‌تونید تمام محتواهایی رو که به زحمت تولید کردید، بارها و بارها استفاده کنید تا خواننده‌ها برای خوندن اطلاعات به‌روز، بیشتر باهاتون تعامل بکنن، قابلیت جستجو بالاتر بره، ترافیک ارگانیک تولید بشه و سرمایه‌ٔ تولید محتوا به خودتون برگرده.

مثالی از بهینه‌سازی موفق تاریخچه

بیاید نگاهی به پست بلاگی بندازیم که در سال ۲۰۱۴ منتشر کردم، چطور محتواتون رو به ویرایشگرها ارائه کنید. این محتوا تا سال ۲۰۲۱، در رتبهٔ پایین‌تر نتایج جستجو قرار گرفته بود و این باعث کاهش ترافیک ارگانیک مقاله می‌شد. افراد دیگه با این محتوا تعامل نمی‌کردن و فراخوان عمل موجود در مقاله هم بدون‌استفاده مونده بود.

ما یک حسابرسی کلی محتوا انجام دادیم و متوجه شدیم که دو پست بلاگ دیگه هم مشابه مقالهٔ ۲۰۱۴ وجود داره و همون موضوع رو پوشش می‌ده. (دو مقالهٔ دیگه در مجموع کم‌تر از ۱۰۰۰ بازدید و ۱ فرم تکمیل‌شدهٔ اطلاعات تماس داشتن و هیچ مشتری جدیدی کسب نکرده بودن.) به‌جای اینکه ترافیک رو در سه صفحه پخش کنیم، محتواها رو در قالب یک پست بلاگ آپدیت‌شدهٔ مفصل، در هم ادغام کردیم. URLهای قبلی دو مقالهٔ مشابه رو به URL پست بلاگ به‌روزشدهٔ مفصل ری‌دایرکت کردیم. هایپرلینک‌هایی رو به محتواهای مرتبط دیگهٔ سایت قرار دادیم و کلیدواژه‌های به‌روز، فراخوان‌های عمل بهینه‌سازی شده و اطلاعات جدیدی رو در متن جدید قرار دادیم.

نتیجه چی بود؟ در عرض پنج ماه پست بلاگ آپدیت‌شده، ۷۶۰۰ بازدید صفحه و ۲۶ اطلاعات تماس جدید کسب کرد. این پست برای کلیدواژه‌های مرتبطی که داشت در رتبه‌های بالا قرار گرفت و درنهایت باعث افزایش فروش شد. ما محتوای قدیمی رو برداشتیم و استراتژی‌های کوچیک جدیدی رو بهش اضافه کردیم و از این طریق، معیارهای عملکردی تأثیرگذارمون رو بهبود بخشیدیم.

بهینه‌سازی محتوا براساس تاریخ

چطور بهینه‌سازی تاریخچه رو انجام بدیم

در ادامه چند مرحله رو توضیح می‌دیم که می‌تونید از طریق اون‌ها، بهینه‌سازی تاریخچه رو در مارکتینگ محتواتون بگنجونید و تا آخرین قطرهٔ بازگشت سرمایه رو از محتواهاتون داشته باشید:

۱. یک حساب‌رسی محتوا انجام بدید

اگه ندونید که محتوان در حال حاضر چه عملکردی داره، نمی‌تونید بهینه‌سازیش کنید. شما باید حساب‌رسی محتوا انجام بدید تا پتانسیل‌های محتوا رو شناسایی کنید.

محتواهای موجود رو فهرست کنید و در کنار هر کدوم، داده‌های اینگیجمنت مربوط مثل رتبهٔ جستجو، نرخ کلیک روی فراخوان عمل، ترافیک ارگانیک، بانس ریت و این چیزها رو بنویسید. اینطوری متوجه می‌شید که کدوم مقاله عملکرد خوبی داره و خلأهای موجود در مقاله و فرصت‌های تبدیل مقاله به مرکز محتوا رو می‌بینید.

اما فقط محتوای خودتون رو بررسی نکنید. وارد صفحات رتبه‌داری بشید که حاوی کلیدواژهٔ هدفتون هستن و از این طریق ببینید که چه نوع اطلاعاتی باید در نسخهٔ آپدیت‌شدهٔ محتواتون قرار بگیرن.

بهینه‌سازی محتوا براساس تاریخ

۲. فقط چند مقاله رو برای به‌روزکردن انتخاب کنید

 در حساب‌رسی محتواتون، احتمالاً به مقالات متعددی برمی‌خورید که نیاز به بهینه‌سازی دارن ولی اگه همزمان همه رو باهم آپدیت کنید، سردرگم و خسته می‌شید. همچنین براتون سخت خواهد بود که متوجه بشید کدوم تغییر باعث موفقیتتون می‌شه. آهسته و یکی‌یکی پیش برید.

اول یکی دوتا مقاله رو برای شروع استراتژی‌‌هاتون انتخاب کنید و اهداف نهاییتون رو روش پیاده کنید. می‌تونید پستی رو انتخاب کنید که همچنان جذب ترافیک می‌کنه و لحنش رو آپدیت کنید تا خواننده‌ها با اطلاعات قدیمی مواجه نشن. یا می‌تونید پستی رو انتخاب کنید که رتبهٔ بالایی رو در نتایج جستجو داره ولی اینگیجمنت پایداری رو به سمت سایتتون هدایت نمی‌کنه. می‌خواید رو تبدیل تمرکز کنید؟ محتوایی رو برای آپدیت انتخاب کنید که مخاطب‌ها رو تشویق می‌کنه تا منبعی رو دانلود یا فرمی رو ثبت بکنن و دعوت به عمل بشن.

بهینه‌سازی محتوا براساس تاریخ

۳. عملکردهای قبل و بعد از آپدیت رو ارزیابی کنید

همونطوری که برای بررسی عملکرد محتواتون باید حساب‌رسی انجام بدید، باید تأثیرگذاری آپدیت‌ها رو هم اندازه بگیرید تا ببینید ارزشمند واقع شدن یا نه. به چشم یک تجربهٔ علمی بهش نگاه کنید؛ یک فرضیه رو در مورد بهینه‌سازی محتوای موجود در نظر دارید ولی تا وقتی‌که داده‌های پست قدیمی و فعلی رو با همدیگه مقایسه نکنید، نمی‌تونید فرضیه‌تون رو ثابت کنید.

وقتی محتوای موجود در صفحه رو آپدیت کردید چه اتفاقی افتاد؟ نرخ تبدیل بالا رفت؟ آیا میزان اینگیجمنت مقاله به میزان رتبه‌بندی‌هاش در موتور جستجو رسید؟ صبر پیشه کنید. نتایج خوب یک‌شبه اتفاق نمی‌افتن.

برای خودتون یادآور تنظیم کنید و در زمان‌های مشخصی عملکرد رو تحلیل کنید تا ببینید چه تاکتیک‌هایی بیشترین تأثیر رو می‌ذارن. به‌طورمثال، می‌تونید پیشرفت‌های تدریجی رو بعد از یک، سه، شش و ۱۲ ماه چک کنید.

در تصویر زیر، می‌تونید ببینید که چطور جریان پیشرفت پست‌های به‌روزشده‌مون رو براساس نتایج HubSpot مثل ثبت فرم‌های جدید، اطلاعات تماس جدید، بازدیدهای صفحه و نتایج Moz مثل اعتبار صفحه، دامنه‌های لینک‌شده و لینک‌های اینباند ارزیابی می‌کنیم. مستندسازی معیارها روی یک اسپردشیت، به ما این اجازه رو می‌ده که به‌راحتی نتایج رو در طول زمان بررسی کنیم. معیارهای افزایش‌یافته رو با رنگ سبز و کاهش‌یافته رو با رنگ قرمز نشون می‌دیم.

بهینه‌سازی محتوا براساس تاریخ

 بهینه‌سازی محتوا براساس تاریخ

بهینه‌سازی براساس تاریخ، روشی جسورانه و قابل‌تکرار برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه در مارکتینگ محتواست. محتواهای قدیمی وبسایتتون رو بررسی کنید و این نکات رو روش پیاده کنید تا اینگیجمنت بیشتری دریافت کنید، تبدیل‌ها و فراخوان‌های عمل رو بالا ببرید و تأثیر پیشرفت محتوا رو در اهداف بیزینسیتون مشاهده کنید.

بهینه‌سازی محتوا براساس تاریخ

برای دیدن منبع این مقاله، اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقالات بیشتر، اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر