تیم تخصصی سایبرتک

یکی از دغدغه های مهم کسب و کارهای آنلاین، نبودن یک تیم متخصص در کنارشون هست، تیمی که بتونه مسیر درستی رو برای توسعه و رشدشون ترسیم کنه. اعتبار ما برامون ارزشمنده، به همین دلیل تمام تلاش خودمون رو برای کسب رضایت مشتریان به کار می گیریم.

 

اطلاعات تماس

سایبرتک

ایجاد تیم محتوای کارآمد: استراتژیتون رو بهشون نشون بدید

ایجاد تیم محتوای کارآمد

تصور کنید که در جلسه‌ای هستید و به‌سرعت از صحبت‌های مدیر مارکتینگ و اسلایدهایی که در مورد استراتژی مارکتینگ محتوای برندتون نشون می‌ده، یادداشت‌برداری می‌کنید. یا ایمیلی رو دریافت می‌کنید که حاوی نکاتی در مورد این استراتژیه یا شاید مدیرتون به میز کارتون میاد و طی گفتگویی کوتاه، در مورد جزئیات این استراتژی بهتون توضیح می‌ده.

در هر کدوم از این سناریوها، درک و به‌خاطرسپردن این موارد کار سختیه.

اگه می‌خواید تمام افراد در جریان استراتژی مارکتینگ محتواتون قرار بگیرن، باید اون رو در قالب فرمت قابل‌هضمی مستند کنید. ارائهٔ استراتژی در قالب اسناد متنی یا چند تصویر، اثرگذاری خوبی نداره. شما باید چیزی رو طراحی کنید که در ذهن اعضای تیم و همکارانتون بمونه.

هضم محتوای تصویری راحت‌تره و استفاده از این نوع محتوا برای ارائهٔ استراتژی مارکتینگ محتواتون، بهترین روشه. در ادامه توضیح دادیم که محتواهای بصری چطور می‌تونن به‌طور موثر استراتژیتون رو منتقل بکنن.

زمینه‌سازی کنید

برای اینکه همکاران و مدیرانتون بتونن با استراتژی مارکتینگ محتواتون آشنا بشن و اون رو استفاده بکنن، جزئیاتش رو در یک محتوای بصری نشون بدید.

نقشهٔ ذهنی پایین، به‌وضوح تمام ابعاد استراتژی رو توضیح می‌ده و شامل ابزارهای پیشنهادی، اهداف و جلسات موثره. این تصویر یک نقشهٔ راه شفاف از انتظارات و فرایندشون رو به بیننده نشون می‌ده و از هیچ بحث و ارائهٔ مفصلی استفاده نکرده.

 ایجاد تیم محتوای کارآمد

ایجاد تیم محتوای کارآمد

نکته: نقشهٔ ذهنی رو پرینت کنید و اون رو در اتاق‌های جلسه قرار بدید تا همه ببینن که محتواهای بصری قدرتمند تا چه حد می‌تونن اطلاعات رو منتقل بکنن. اگه تیمتون از راه دور کار می‌کنه، ازشون بخواید که اون رو پرینت و در تابلوی اعلانات پستش بکنن.

تصویر بزرگ‌تر رو مشخص کنید

در استراتژی‌های ارائه‌شده به‌شکل بصری، مرحلهٔ اول، تهیهٔ یک محتوای بصریه که به‌طور موثری اهداف اولیهٔ کمپانیتون رو به اشتراک بذاره؛ اینکه کمپانی به چه سمتی حرکت می‌کنه و چرا می‌خواد به اون نقطه برسه.

برای ارائهٔ این اطلاعات، از یک فلوچارت ساده یا نقشهٔ ذهنی استفاده کنید. این محتوا شامل اطلاعات مهمی هستش که به‌صورت بلندمدتی روی تیمتون تأثیر می‌ذاره. یک استراتژی اگه به پروژه‌ها و وظایف کوچیک‌تر تقسیم نشه، نمی‌تونه به اقدام سریع منتهی بشه.

از رنگ‌های متضاد برای رنگ زمینه و متن استفاده کنید تا تصویر راحت‌تر خونده بشه و از متن نوشتاری زیادی استفاده نکنید چون این مغایر با هدفیه که داریم. به‌جای اون، از اعداد، نمودارها، جداول یا دیاگرام‌ها برای ارائهٔ تصویر بزرگ‌تر استفاده کنید. اطلاعات کوچیک‌تر و قابل‌هضم‌تر راحت‌تر به خاطر سپرده می‌شن.

همچنین باید برای اهداف تیم مارکتینگون تصاویری رو طراحی کنید. از جزئیات زیاد و حتی اینفوگرافیک‌هایی استفاده کنید که اهداف کلی هر ماه، هر سه ماه و هر سال رو نشون می‌دن.

این نقشهٔ ذهنی ساده برای دیجیتال مارکتینگ، به‌وضوح نشون می‌ده که تیم قراره به چه هدفی دست پیدا بکنه. می‌تونید از تمپلت‌های سفارشی‌ نقشه‌ٔ ذهنی هم استفاده کنید و آمارهایی رو که قراره تیمتون بهشون برسن یا مواردی رو که نیاز به اقدام سریع دارن، در اون قرار بدید.

 ایجاد تیم محتوای کارآمد

ایجاد تیم محتوای کارآمد

نکته: یک تصویر ساده که از آیکن‌ها و متن کوتاه استفاده بکنه، سریع نظر بیننده رو جلب می‌کنه و انگیزه‌ای رو بهشون می‌ده که به سمت اهداف حرکت بکنن.

یک پروژه رو برنامه‌ریزی کنید

حالا باید به تیم نشون بدید که چطور قراره به این اهداف تصویرسازی‌شده برسن. اینجاست که باید مهارت‌های برنامه‌ریزی پروژه و مدیریتتون رو نشون بدید.

جداول زمانی پروژه، روش بصری فوق‌العاده‌ای برای نشون‌دادن وظایف و ددلاین‌های تیمتون هستن. جریان کاری استراتژی که در پایین نشون داده شده، جزئیات وظایف و زمانی رو نشون می‌ده که به هر کدوم اختصاص داده شده. توجه کنید که که از رنگ‌های کمی استفاده شده تا تمرکز بیننده روی اطلاعات باشه. آیکن‌ها هم سریع به بیننده یادآوری می‌کنن که باید چه وظایفی رو انجام بدن.

 ایجاد تیم محتوای کارآمد

نمودار گانت هم یک تمپلت بصری دیگه‌ست که می‌تونید برای نشون‌دادن استراتژی پرو‌ژه‌هاتون ازش استفاده کنید. جدول ساده‌ای که در پایین اومده، به‌وضوح وظایف، فعالیت‌ها و اعضای تیمی رو نشون می‌ده که در در هر مرحله‌ای از پروژه مورد نیازن. رنگ‌های متضاد جوری به‌کار رفتن که هیچ سردرگمی‌ای در مورد وظایف و نقش‌ها ایجاد نشه. چیدمان تقویم باعث می‌شه به‌راحتی درک بکنیم که هر فعالیتی چه زمانی و توسط چه کسی انجام خواهد شد.

نمودار گانت

ایجاد تیم محتوای کارآمد

نقشه‌ها و جداول، به‌راحتی اطلاعات رو با تیمتون به اشتراک می‌ذارن و نیاز به استفاده از اسپرد‌شیت‌های پیچیده یا ارائه‌های طولانی رو به حداقل می‌رسونن.

تیم رو در جریان قرار بدید

در این مرحله، تیم رو در جریان بذارید. ازشون بخواید که استراتژی‌های شخصیشون رو تهیه بکنن و از محتوای بصری برای توضیح جزئیات اهدافشون و روش رسیدن به اون‌ها استفاده بکنن.

تهیهٔ این محتواهای بصری شخصی نه تنها بهشون کمک می‌کنه که استراتژی‌ها رو به خاطر بسپرن، بلکه باعث سازمان‌دهی فعالیت‌هاشون می‌شه. همونطوری که می‌دونید، اینکه چیزی رو بلافاصله بعد از شنیدن یادداشت بکنید، روش فوق‌العاده‌ای برای حفظ‌کردن اطلاعاته و همینطور کشیدن نقشهٔ وظایف به‌شکل بصری، از اون هم روش موثرتریه.

برای مارکترهای محتوا، یک نقشهٔ ذهنی ساده مثل نقشهٔ زیر، روش موثری برای به‌خاطرسپردن اهدافیه که قراره بهش برسید و همینطور باعث تولید ارگانیک ایده‌های محتوا به‌شکل کارآمدی می‌شه.

نقشهٔ ذهنی

وقتی وظایف اعضای تیم رو مشخص می‌کنید، یک نمودار گانت شخصی (مثل نمودار زیر) می‌تونه به هر فرد در نقشه‌برداری وظایف و جداول زمانیش کمک بکنه.

نمودار شخصی

نقشه‌ها و جداول زمانی ذهنی به افراد کمک می‌کنن که وظایفشون رو به‌درستی انجام بدن و در صورت نیاز نگاه سریعی رو به این منابع بندازن. این محتواهای بصری، کار مدیر رو راحت‌تر می‌کنن چون اعضای تیم درجه‌ای از استقلال و مسئولیت‌پذیری رو برای تکمیل وظایف و پروژه‌هاشون دارن.

نقشهٔ استراتژیتون رو توسعه بدید

وقتی در محیطی با فشار کاری بالا و زمان محدود کار می‌کنیم، می‌تونیم با توضیح فرهنگ کمپانی و وظایف افراد به روشی ساده، جریان کاری رو بسیار تأثیرگذارتر بکنیم. استفاده از یک استراتژی بصری در تیم مارکتینگ، روشی فوق‌العاده برای دریافت بهترین عملکرد از اعضای تیمتونه که در نهایت به دست‌یابی به اهداف بیزینسیتون ختم می‌شه.

ایجاد تیم محتوای کارآمد

برای دیدن منبع این مقاله، اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقالات بیشتر، اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر